VERANTWOORDE MARKETING NAAR KINDEREN

We geloven niet in rechtstreeks adverteren naar kinderen jonger dan 13 jaar, ongeacht het nutritionele profiel van een product. Sinds 2005 hanteert Prince een strikt Marketing 2 Kids-beleid en we houden tot vandaag vast aan die verbintenis.

Onze Princ(e)-ipes

  • We adverteren niet via media die direct gericht zijn op kinderen jonger dan 13 jaar
  • We richten onze advertenties op gatekeepers (volwassenen, ouders, voogden), en op personen ouder dan 13 jaar
  • We willen ouders ondersteunen met informatie over onze producten zodat zij een bewuste beslissing kunnen maken omtrent de tussendoortjes voor hun kinderen. We doen dit aan de hand van informatie op verpakkingen zoals de grootte van porties en nutritionele informatie
  • We verbieden alle marketingactiviteiten en -technieken, waaronder promoties, het gebruik van bepaalde figuren en kortingen die kinderen onder de 6 jaar (kleuterschool) aanspreken
  • We verbieden alle reclame, alle marksoorten van commerciële boodschappen en alle marketing in het lager en secundair onderwijs.
  • Deze verbintenissen zijn van toepassing op alle Mondelez International snackmerken ter wereld

Deze verbintenissen zijn van toepassing op alle Mondelez International snackmerken ter wereld.

Meer info op: www.mondelezinternational.com/impact

In Europa werken we samen met andere voedselproducenten om de blootstelling van kinderen aan reclame aan banden te leggen en om ouders te helpen juiste keuzes te maken voor hun kinderen dankzij de EU Pledge. In Nederland volgen we de richtlijnen van de Stichting Reclamecode.

Meer info op: www.eu-pledge.eu